ponedeljek, 10. september 2012

Anger management

Kako se poprimemo z obvladovanjem jeze. Verjetno ima vsak svojo metodo. Malce se bom poigračkala s stricom Google-om in našla nekaj metod. Vsako bom pokomentirala v svojem stilu. Preden nadaljujete, naj vas opozorim, da vsakršno prekomerno zadrževanje na mojih blogih BAJE škoduje zdravju. Za vse stranske učinke se obrnite na dimnikarstvo Beltinci.
Asertivno vedenje je izraz, s katerim poimenujemo zaupanje v svoje sposobnosti ter zavzemanje za svoje pravice. Pomeni tudi spoštovanje samega sebe ter razvijanje učinkovite komunikacije, s čimer zmoremo:
- mirno vztrajno in odločno zagovarjati svoje pravice, kadar je to prav in pošteno;
- izraziti občutke (telesne simptome) povzročitelju, če nas žali, ponižuje, kriči na nas…;
- s spoštovanjem izraziti nasprotovanje, kadar se z nečim ne strinjamo;
- delovati z jasnim namenom (ciljem);
- biti del rešitve, ne problema.
1. Asertivno vedenje, ta metoda je za navadnega smrtnika dokaj težka. Si kar predstavljam nekaj ljudi (v določenih situacijah tudi sebe), ko mi prekipi, vrže ven varovalke, udari mi para skozi ušesa….kakorkoli. To, da se takrat obvladaš zahteva veliko  samokontrole. Da pa naj še takrat s spoštovanjem izrazim svoje mnenje? Saj ne rečem, lepo bi bilo, bom delala na tem, ampak včasih enostavno preveč impulzivno in nagonsko odreagiram. A sem zato žival?
2. Ali je to res potrebno? Ta metoda ni od strica G., ampak izhaja iz knjige Magija velikopoteznega mišljenja, ki jo je napisal Dr. David Schwartz. V določenem poglavju razlaga, da kadar smo v konfliktu s kom, naj se poskusimo malce ustaviti, se ”nekaj korakov oddaljiti” in se vprašati: “Ali je to res potrebno?”. Moram reči, da sem metodo že preizkusila v 6 od 10 poizkusov mi je celo uspelo. Ampak, ko je uspelo meni in sem bila čisto umirjena in se uvidela, da se je brezpredmetno iti dalje besedno vojno, je počilo na drugi strani. “So-konfliktor” je namreč mislil, da ga jemljem takole malo za šalo, da se delam malce “norca” in, da se vedem kakor visoka dama, ki nima v riti luknje.
http://svetovalnicakameleon.si/splosno/obvladovanje-jeze/ si lahko ogledate nekaj zelo zanimivih nasvetov za obvladovanje jeze. Najbolj pri srcu pa mi je vsekakor tale: - zgrabite blazino in znesite jezo nad njo (jo boksajte, vpijte vanjo).…najbrž bi še bolj pomagalo, če si nalepimo sliko osebe na blazino, ki nas je razpištolila. Tole je bil malo bolj zabaven del, vendar pa je sledeče vsekakor primerno za testiranje:  Če čutite, da izgubljate nadzor nad jezo, SE USTAVITE, GLOBOKO DIHAJTE IN ŠTEJTE DO DESET!….tu imam sicer malo mešano mnenje, nekaj od 1. točke se mi mota po glavi.
Če nobena metoda za vas ne štima, se javite Charlie-u Sheen-u hehehe… za tečaj obladovanja jeze

ali pa mogoče Jack-u Nickolsonu:
Meni je mama dala najboljši nasvet glede obvladovanja jeze in vseh negativnih občutkov, ki jih lahko v nas vzbudi drug človek. Enostavno zamižite in se tega človeka predtavljajte kako pred vami v tangicah pleše na drogu. Deluje – preverjeno.
Imejte lep dan in ne jezite se preveč :D

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Vem, da se cenite in spoštujete, zato boste komentirali tako, kot želite, da bi jaz komentirala vam :)