petek, 24. januar 2014

Lahko brzdamo svoja čustva?


Na predhodnem blogu sem dobila en zanimiv komentar:
Kaj je dobra volja? Zgolj odsotnost slabe volje? Ali je to sprijaznjenost z vsako situacijo? Biti dobre volje tako, da potlačiš jezo, stran, napetost vodi v depresije, bipolarne motnje ali še kaj hujšega... Malo zdrave jeze po mojem ne škodi... recimo takole neosebno ob nogometni tekmi ;-) (šajbca)
Ne bom analizirala, ali secirala komentarja. V oči mi je padla besedna zveza "zdrava jeza". Ne vem zakaj, vendar sem se takoj ob prebiranju tega komentarja spomnila na izraz "sveta jeza". Sicer res nima eno z drugim čisto nič. Zato danes pišem o čustvih.

Če gledam matematično kakšna realna števila obstajajo? Pozitivna in negativna (na grobo rečeno). Tako obstajajo tudi pozitivna in negativna čustva. Kako vemo katero je slabo (negativno) in katero čustvo je dobro (pozitivno)? Za vsem tem ni nikakršna matematična formula ali neka znanost. To nam povedo občutki, ki jih občutimo po izražanju nekega čustva. Naj malce poenostavim.


Prvič ste postali starši, dobite otroka. Čustva ob tem so radost, veselje, ljubezen občutki so nepopisno dobri. Se pravi počutite se dobro, če ne že čudovito.
Peljete se z avtom, čez pet minut bi morali biti v službi. Veste, da boste pozni in zdaj se, kot nalašč na vsakem križišču prižigajo še rdeči semaforji. Jezni ste kot ris. Pred vami pa vozi šofer, ki po vašem mnenju sploh ne bi smel dobiti izpita. Ko ga prehitevate, za trenutek pogledate v njegov avto in mu izbljuvate ves svoj strup. Se počutite dobro? Verjetno ne. To je kot tisti mali črv v lesu ki tako včasih tudi slišno grizlja les, vas pa grizlja občutek krivde. Saj veste, da bi morali prej od doma.

Torej čustva so dobra in slaba (splošna razdelitev).

Ali lahko kontroliram čustva?
Da. Ampak za dosego rezultata je potrebno spoznati sebe in delati na sebi. Vemo, da različni dogodki v nas vzbujajo različna čustva. Torej, naučiti se moramo spoznati sebe in kakšno čustvo nam izzove nek dogodek. Če je to čustvo slabo, kako reagiramo. Kakšen je rezultat slabega čustva? Je to grozen občutek in tisti mali grizljajoči črv?

1. Dogodki in reakcija
Torej če določeni dogodki v vas vzbudijo slaba čustva je vse kar morate spremeniti to, da drugače reagirate. Ne, res je, ni enostavno. To, kako reagiramo, so vzorci, ki smo jih naučeni, navajeni. Z veliko mero potrpežljivosti, marljivosti in kontrole se da naučiti drugače reagirati na določene dogodke.
Potrebno se je zavedati situacije, ki je za nas nevarna v tem smislu, da izzove slabe reakcije, posledično slaba čustva in občutke. Kadar se situacije zavedamo pred samo "eksplozijo" se je potrebno umiriti. Z počasnejšim dihanjem in z dobrim premislekom o tem, kaj bomo rekli in kako bomo reagirali, smo stopnjo slabih čustev (jeza, ljubosumnost, krivda...) že zmanjšali. Dostikrat se zgodi, da v takšni situaciji povemo nekaj, za kar nam je pozneje žal. Zato je dobro, da se prej umirimo in, da smo mi sami svoj gospodar. Torej tudi gospodar svojih čustev.

2. Spremembe
O tem kako lahko spremenimo sebe, se že pisala (preberete si lahko tukaj). S tem, ko bomo začeli drugače reagirati na dogodke in v sebi kontrolirali čustva, se bomo posledično tudi sami spreminjali in to na boljše. Sprejmite to spremembo samih sebe. Tudi okolica se bo zdela zdaj drugačna. Ljudje okoli vas bodo kakor po čudežu bolj prijazni. Te spremembe na ljudeh okoli vas, so posledica spremembe vas samih.

3. Delo, nadgradnja in vztrajnost
To, da ne podležemo starim vzorcem, zahteva nenehno delo na sebi. Ne bodite prestrogi do sebe, če vam zgodi, da se ujamete na starih tirnicah. Se zgodi. Ampak vi ste se tega zavedli! To je pomembno! Vsak samega sebe najbolj pozna, zato boste vedeli kaj in kako lahko še spremenite pri na sebi bolje. Vztrajajte, naj vas majhni lapsusi ne spravijo v slabo voljo. Le pogumno naprej.



Obstajajo dobra in slaba čustva. Če se vrnem na komentar, ki sem ga citirala na začetku in besedni zvezi "zdrava jeza", naj povem, da ni zdrave jeze. Jeza, kot čustvo je negativno, saj v nas vzbuja negativne občutke. Torej ni zdrave, svete ali kakršne koli jeze, ki bi bila dobra.

Ko se naučite kontrolirati lastna čustva in boste posledično živeli v bolj prijaznem svetu, vedite, da je vse mogoče. Pomembno pa je, da si zastavite cilje, da so čustva ob slikanju (v mislih) svojih ciljev dobra in, da vam vse skupaj vzbuja dobre občutke. Takrat boste šele uvideli, kakšna moč je v vas. V prav vsakem človeku!

You cannot make yourself feel something you do not feel, but you can make yourself do right in spite of your feelings.
~Pearl S Buck quotes  

1 komentar:

  1. Moje življenje se je vrnilo!!! Po devetih letih razpadlega zakona je mož zapustil mene in najina dva dvojčka. Počutil sem se, kot da se bo moje življenje končalo, skoraj sem naredil samomor, zelo dolgo sem bil čustveno potrt. Zahvaljujoč čarovniku z imenom DR WALE, ki sem ga spoznal na spletu. Nekega zvestega dne, ko sem brskal po internetu, sem iskal dobrega čarovnika, ki bi lahko rešil moje težave. Naletel sem na veliko pričevanj o tem posebnem uroku. Nekateri ljudje so pričali, da je vrnil njihovega bivšega ljubimca, nekateri so pričali, da obnavlja maternico, zdravi raka in druge bolezni, nekateri so pričali, da lahko naredi uroke, da prepreči ločitev in tako naprej. naletel sem tudi na eno posebno pričevanje, šlo je za žensko po imenu Sofia, pričala je o tem, kako je dr. WALE vrnila njenega bivšega ljubimca v manj kot enem tednu in obrnila učinek raka njunih sinčkov, in na koncu njenega pričevanja je spustil DR WALE 'WhatsApp: +2347054019402. Ko sem vse to prebral, sem se odločil poklepetati z DR WALEOM. Stopil sem v stik z njim prek WhatsAppa: +2347054019402 in mu razložil svojo težavo. V samo nekaj tednih se je mož vrnil k meni. Težave smo rešili in smo še bolj srečni kot prej. DR WALE je res nadarjen človek in ne bom ga nehal objavljati, ker je čudovit človek ... Če imate težavo in iščete pravega in pristnega čarovnika, ki bo namesto vas rešil vse vaše težave. Poskusite DR WALE kadarkoli, to je odgovor na vaše težave. Tukaj je njegov kontakt: WhatsApp/Viber: +2347054019402 ali e-pošta: drwalespellhome@gmail.com

    OdgovoriIzbriši

Vem, da se cenite in spoštujete, zato boste komentirali tako, kot želite, da bi jaz komentirala vam :)