sreda, 21. januar 2015

Naši obrambni mehanizmi



Pregovor "In vino veritas", skoraj vedno drži. Vendar nam ne povedo samo opiti ljudje tisto, kar si v resnici mislijo o nas, ampka tudi ljudje, ki gojijo do nas zamero. Mnogokrat se zgodi, da zaradi napačnega razumevanja drug drugega, neposlušanja ali enostavno "me ne zanima, kaj mi govoriš, jaz imam prav" izbruhne prepir. Kadar menimo, da se nam godijo nepravice, da smo "žrtve" vklopimo obrambne mehanizme, ki so za vsakega malce drugačni.



Napad je najboljša obramba
Ko se počutimo ogrožene, verbalno napadene se mnogi zatekajo k taktiki "napad je najboljša obramba", ki pa pri medsebojnih odnosih ni prav dobra popotnica. Beseda, da besedo. Žaljivka za žaljivko. Zaradi kopičenja jeze, zamere in besa se zgodi, da izrečemo stvari, ki jih v mirnem stanju nikoli ne bi.  Namen tega "spopada" je, da čimbolj prizadanemo sogovornika. Spuščamo se na zelo nizke nivoje osebnostnega komuniciranja. Tudi ton glau tistega, ki napada je sovražen in pereč

Slika brez tona
Kadar pride do užaljenost in mnenja, da nismo razumljeni, da nam je nekdo storil krivico pa se dosti ljudi zateče za svoj neprebojni zid in se zavijejo v molk. Pozablja pa se, da se na ta način konflikt ne razreši, marveč se samo stopnjuje, predvsem v psihi tistega, ki po domače rečeno "kuha mulo". Verjetno je zelo mučno gledati tisto osebo, ki nas je užalila vedro in nasmejano. Misli, ki se odvijajo v glavi užaljenjega so vse prej kot dobre:
- kako je lahko vesel?
- ne bom se pogovarjal, dokler se ne opraviči
- mu bo že pokazal, ne spregovorim nikoli več z njim
- užalil me je pa tega sploh ne vidi! le kako je lahko tako neumen?
V trenutku pred umiko v svet tišine, užaljenec pove tisto, kar si misli o nas. Vendar pa ne napada le dejanja, ampak se pogostokrat spušča na osebni nivo.

Jaz imam vedno prav
Obstajajo ljudje, ki padejo v konflikt ponavadi zaradi malenkosti, o kateri praviloma ne vedo skoraj ničesar. A vseeno uveljavljajo svoj prav in si polnijo ego s teptanje drugih. Takšni ljudje niso sposobni videti, da v bistvu v družbi izpadejo za zelo konfliktne ljudi, s katerimi večina noče imeti opravka. to ne pomeni, da se ne pogovarjajo z njimi, vendar se skoraj nobeden ne poskuša na njihov nivo.

Ekonom lonec
Ljudje, ki se izogibajo soočanja s konflikti in ki ne izražajo svojega mnenja v zvezi s tem, so v bistvu male čustvene bombe. Kadar jim prekipi, jih ugrabijo čustva jeze in besa in eksplodirajo. Ta čustva prevzamejo oblast nad motoriko in umom osebe. Takšni ljudje znajo biti velikokrat tudi fizično nasilni.

Problem, ki ga vidim med opazovanjem različnih ljudi in njihovih odnosov je predvsem v neposlušanju drug drugega in nerazumljenosti. To kar prva oseba pove, razume druga oseba čisto drugače. Izkrivljajo se besede, ali pa se jim le-te polagajo v ustsa. Potrebno je veliko samodiscipline in volje, da bi se naučili samonadzora svojih negativnih čustvev, ki so povečini vzvod, ki nas pripelje do obnašanja, ki sledi.
Velikokrat se ljudje niti ne znajo prav pogovarjati, se pravi, kadar eden govori drugi posluša. Kadar skačemo v besedo, smo v bistvu sogovoniku poslali signal, da ga sploh nismo prav poslušali, zapomnili smo si pa eno besedo (ali besedno zvezo), ki nas je zbodla in na katero smo se obesili.

Pozabljamo, da smo različni. Pozabljamo na strpnost in toleranco. Pozabljamo biti človeški, torej človek človeku. Empatija nam postaja tuja. Če bi se vsaj malo vživljali v trenutno stanje in situacijo sočloveka, bi morda vsaj malo lahko spoznali, kako je biti v njegovi koži. Vendar smo velikokrat preveč egoistično usmerjeni.
Na tem planetu živimo relativno kratko življenje. Uživajmo to naše popotovanje kar se da prijetno. Vsak trud, ki ga boste vložili v spremembo samega sebe se vam bo obrestoval.

1 komentar:

  1. Kaj bi lahko naredila, če ne bi bil DR WALE, ki je obnovil moj zakon in prinesel mir v moj dom, za vedno vam bom hvaležen DR WALE, Moj mož je odšel k drugi ženski, zapustil me je z najinimi tremi otroki, bila sem zmedena in z zlomljenim srcem, skoraj sem izgubil enega od svojih sinov v procesu, o katerem sem se pogovarjal s prijateljico in povedala mi je o dr. WALU in kako ji je pomagal v preteklosti, zato sem se obrnil nanj za pomoč in obljubil mi je, dni, ko me bo mož poklical in se mi opravičil za odpuščanje. Resnično verjamem vanj, ker sem videla veliko dobrih novic o njem na spletu, povedal mi je, kaj naj naredim, in naredila sem vse, kar je od mene zahteval, po nekaj dni mi je zazvonil telefon in na moje največje presenečenje je bil moj mož, začel je klicati in me rotiti, naj mu odpustim za vsako stvar, skozi katero me je prisilil, tako da sem mu odpustila in zdaj spet živiva srečno. Zahvaljujem se dr. WALU, tukaj so njegovi kontakti, če doživljate kakršen koli zakonski stres, vam bom svetoval, da se obrnete nanj za rešitev, in obljubim vam, da bo vsa vaša težava rešena. WhatsApp/Viber/Telegram: +2347054019402 ali e-pošta: drwalespellhome@gmail.com

    OdgovoriIzbriši

Vem, da se cenite in spoštujete, zato boste komentirali tako, kot želite, da bi jaz komentirala vam :)