ponedeljek, 5. januar 2015

EQ....kaj te to je?



Besedna zveza "čustvena oz. emocionalna inteligenca (EQ)" se v današnjem svetu pogosto pojavlja. Zajema samokontrolo/samoobvladovanje svojih čustev, sposobnost empatije, samozavedanje in obvladovanje medsebojnih odnosov. V preteklosti sem se večkrat zalotila, da sem si "dala duška", kadar so me preplavila čustva. Ne glede na to, ali je šlo za izražanje, veselja, žalosti, jeze/besa. Ker sem dojemljiva za stvari, sem precej hitro tudi pogruntala, da imamo pamet in srce zato, da se znamo obvladovati. Obvladovanje čustev ni enostavna zadeva. Vsak dan posebej, se srečujemo s situacijami, ki mnogokrat niso lahke.

Vendar ne moremo ravnati nagonsko in kar tako nekoga klofniti, ker nam ni všeč, kar je povedal, ali pa nam preprosto gre na živce. Nismo živali, smo ljudje. Zanimivo je videti oz. opazovati situacijo, v kateri nekdo čisto zgubi kontrolo nad seboj in takrat se zgodijo neumnosti. Po tem sledi največkrat fraza: "Oprosti, to sem ti rekel/a v navalu jeze....saj veš, da ne mislim tako" Vendar pa besede bolijo. Včasih še bolj kot klofuta.

Negativna čustva, kot so jeza, bez, nevoščljivost, maščevalnost, narcisoidnost, egocentrizem ipd., so tista, ki največkrat izzovejo dramatične reakcije pri posamezniku. Nemalokrat poleg tega, da prizadenemo ali užalimo sogovornika, tudi sami izpademo bebasto. Vem, obstajajo ljudje, ki tega enostavno ne vidijo, ki živijo v svojem svetu in imajo svoj prav. Smo pa korak pred njimi tisti, ki vemo, da lahko stvari popravimo in omilimo. To storimo s spoznavanjem samega sebe, opazovanjem svoje reakcije na določene situacije in zavedanjem, da smo samo mi tisti, ki imamo vpliv na vse to, kar se dogaja. Vsak dan znova nam prinaša kakšen "trening". Kadar se znajdete v neprijetni ali konfliktni situaciji, se preden vam popolnoma kri zavre, ustavite. Poglejte na situacijo kot neudeležena oseba. Recimo, da ste gledalec v kinu, ki gleda film, v katerem je ta prizor. Lahko si pomagate s počasnim štetjem do 10. Lahko se ustavite, preden izrečete prvo besedo soudeleženemu in se vprašate zakaj bi moral točno tako reagirati, ali izreči ravno ta stavek.
Seveda pa lahko najdete sami svojo tehniko, ki vam najbolj ustreza.
K EQ spada seveda tudi prevzemanje odgovornosti za svojha dejanja in izrečene besede. Biti je potrebno toliko priseben, da če se že zgodi, da komu zabrusimo par krepkih, smo sposobni iti do dotičnega in se iskreno opravičiti.
Ne obsojajmo na podlagi govoric in ne sodimo nekoga samo po njihovem videzu ali prvem vtisu. Dajmo vsakemu možnost, da nas spozna in tudi mi njega. Ustvarimo si pozitivno mnenje o vsakem človeku. Tudi če nekoga ne maramo, ima sigurno vsaj eno dobro lastnost, ki izstopa.
V medesbojnih odnosih je empatija ključnega pomena. To je sposobnost vživljanja v čustva drugega človeka. Sposobnost, da že sami čutimo kakšne energije so v ozraču in kaj nam pove izraz na njegovem licu. Da smo sposobni situacijo tudi umirit če je to potrebno.
Tudi na delovnem mestu je pomemben EQ. Ali mislite, da boste cenjeni med sodelavci, če ne boste premogli kaknčka altruizma, empatije in ostalih konceptov EQ?
Že velikokrat sem videla pri svojih  pretekli delovnih izkušnjah pri različnih delodajalcih, da je večkrat bolj pomemben EQ, kot IQ (inteligenčni kvocient). Danes je na žalost vse več direktorjev, ki imajo na LinkedIn-u napisano CEO itd., ki so hladni in brezsrčni. In mnogi verjamejo, da morajo biti takšni, saj ne moreš biti hkrati direktor in prijatelj svojemu podrejenemu.
Ni potrebno biti prijatelj, lahko pa si človeški. Lahko si dostopen, takšen, ki izžareva dobro energijo, ki ne odbija. V podjetju so odnosi med zaposlenimi in vodilnim kadrom enako, če že ne bolj pomembni, kot sama storitev oz. produkt, ki ga podjetje proizvaja. Večina časa smo v službah, če se ne počutimo dobro, kar se tiče medsebojnih odnosov, nismo tako produktivni kakor bi lahko bili.


In kar je najlepše, EQ se da priučiti, navaditi, povečati. Pri IQ-ju tega ni.

Pa da izkoristim prvi blog v letu 2015, da vam želim vsem, da ste boljši kot v letu 2014 in, da najdete srečo, kakroli že ta pojem za vas predstavlja.

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Vem, da se cenite in spoštujete, zato boste komentirali tako, kot želite, da bi jaz komentirala vam :)